fredag 7. februar 2014

Min vei til et slankere liv og kalkunfilet til middag.

I dag måtte jeg knipse et bilde foran speilet. Skikkelig selfie. Men grunnen er at jeg ville sammenligne med et bilde der jeg veide like mye som før jeg starta livsstilsendringsprosjektet mitt. 12 kg mer enn i dag. Og du verden for en forskjell!! Jeg fikk skikkelig hakeslepp. Jeg merker jo på klær og alt at jeg har blitt slankere, men at det skulle se sånn ut det skjønte jeg faktisk ikke før jeg så det svart på hvitt.

Og folkens - når jeg kan så kan dere også!!

Sunt og magert kosthold (1600 kcal om dagen), trening og masse motivasjon og viljestyrke gjør susen. Jeg har tidligere skrevet et innlegg om kostholdet mitt. Og også om treninga mi.  Men det viktigste av alt er at jeg har tatt ting gradvis. Jeg brukte over en mnd på å komme inn i nye måltidsrutiner og bli kjent med porsjonsstørrelser og faktisk lære meg å lage mat nesten helt på nytt. Jeg har jo alltid vært en ræser på "feitmat". Nå har jeg måttet lære meg å lage mat uten masse smør, fløte og rømme. Og det går faktisk an.

Etterhvert har jeg intensivert treninga. Det startet med daglige gåturer før jeg gikk over til gå/løpe intervaller med appen Endomondo som motivasjon. Nå har jeg i tillegg intensivert styrketreninga. Det er rett og slett kjempedeilig å føle seg i så mye bedre form etter bare ei kort stund. 2,5 måneder har jeg brukt på dette prosjektet så langt. Det er enda et stykke igjen, men jeg ser lysning i tunnelen.
Her i forigårs lasta jeg ned en genial app. Mattilbud heter den. Den har samlet kundeavisene til alle de store matvarekjedene i Norge. Man velger området man bor i og så kommer kundeavisene til ditt område opp. Der kan du se hva nærbutikkene dine har på tilbud denne uka. Ukens helgatilbud på Kiwi denne uka er marinert kalkunfilet. Det kjøpte jeg og lagde kjempegod middag. Jeg stekte kalkunfileten i panna (stekeskorpe først, så 20 min på svak varme under lokk i steikepanna). Serverte med fullkornsris og verdens nydeligste brokkolisalat. Den har jeg funnet på bloggen til bakekona. Jeg har smakt den usunne varianten med masse majones tidligere. Da fikk jeg den servert til nyttårskalkunen. Denne varianten er med mager kesam. Ganske mye sunnere med andre ord. 


I dag starter Sunnere - sammens OL femmil. 5 mil skal tilbakelegges i løpet av OL-perioden. Det blir et snitt på 3,3 km daglig. 31 damer i gruppa mi har meldt seg på. Er du med oss??? Kommenter gjerne under her på dette innlegget :) 


Da gjenstår det bare å si: Heia Norge!! Heia oss!!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar