onsdag 12. februar 2014

Min første Iherbpakke og fiskekaker til middag.

Dagene går fryktelig fort, det ble ingen blogginnlegg i går, men her er dagens.

Til min store glede fikk jeg min første pakke fra Iherb i dag. Jeg har vært flere ganger inne på nettstedet og myst men har ikke bestilt noe. Før nå. Jeg bestilte den naturlige søtningen Tagatose, en pakke Yogi te og så det spennende produktet PB2. PB2 er peanøttsmør i pulverform og inneholder hele 85 % færre kalorier enn vanlig peanøttsmør. Pulveret røres ut i vann til en slags pasta og brukes som pålegg eller i kaker. Bakekona har testet PB2 til mye og mangt, og her er et innlegg om snickersbiter. Det skal definitivt testes!!

Tagatose er som sagt et naturlig søtningsmiddel som har 92 % av søtsmaken til vanlig sukker, men som har meget lav GI (2) og har dermed liten innvirkning på blodsukkeret. Perfekt for folk med diabetes og hvis man vil ned i vekt. Kun 15-20 % av tagatosen tas opp av kroppen. Den inneholder også kun 1,5 kcal pr gram i motsetning til sukker som har 4 kcal pr gram. Jeg testa det i brokkolisalaten jeg lagde til fiskekakene mine i dag og det funka kjempefint!!

Å handle på Iherb er definitivt noe jeg kommer til å gjøre mer av. På Iherb finner du en masse "helsekostprodukter" til en mye lavere pris enn i Norge. Selv med porto sparer man penger på å handle der. Leveringstiden var helt ok. 2 uker med vanlig post. Hvis man betaler litt ekstra porto blir pakken sendt med ekspress og kommer raskere frem. Ofte kan man få med "freebies" og tilbudsvarer til en ekstra lav pris.

Her er Iherbpakken min. I kveld skal jeg teste ei skive brød med PB2, sjokoladesmak til kvelds :) Husk å bestille for under kr 200 (utenom frakt) for å slippe toll og moms.

Det blei fiskekaker til middag i dag. Bestemors fiskekaker fra Coop er knallgode!! Og så inneholder de hele 78% fisk. Det finnes nok fiskekaker med mindre kalorier, men jeg synes faktisk man må se på innholdet også, ikke bare kaloriene. En pakke inneholder 4 store fiskekaker og holder fint til min lille familie på 3. Ved siden av fiskekakene serverte jeg den vanvittig gode brokkolisalaten jeg skreiv om før her en dag. Da brukte jeg den til kalkunfilet. Og i dag altså til fiskekaker. Fiskekakene varmet jeg i ildfast form i ovnen mens potetene kokte og jeg lagde salat. Knallgodt!

Til slutt må jeg nevne at det snart er tid for min første giveaway. Jeg har fått et eksemplar av boka Stryketrening for jenter fra Cappelen Damm som jeg gir bort for å feire Sunnere-sammen! suksessen. Så følg med - følg med :)

PS.... det nærmer seg fullmånetid og mange får økt væskeansamling i kroppen som følge av dette. Er du opptatt av vekta di kan det være en fordel å pakke den vekk ei ukes tid....

Og heeelt til slutt: Hva er ditt aller beste Iherb-tips til en nybegynner??? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar