lørdag 1. mars 2014

Oh!!! Heftig 4x4 intervall, styrke og hjemmelaget lasagne.

Go kveill godtfolk :)

Etter kvalitetsdag med min kjære sambo og lillesnuppa vår var det duket for kvalitetstid for mor. På med treningstøy, 4x4 programmet på spinningavdelinga på trenpanett.no klart på telefonen og fit for fight!! Fikk kjørt ei heftig økt med max innsats. Etterpå blei det ei halvtimes styrkeøkt på overkroppen. Med litt flaks starter bikinisesongen om 3 mnd og da må man bare stå på!!

Fornøyd etter 1,5 times trening på en lørdagskveld.

Før jeg dro hadde jeg gjort klart lasagne, så da jeg var ferdig med spinningøkta ringte jeg gubbelure og fikk han til å skru på ovnen og få stekt ferdig herligheta til jeg kom hjem. Med salat og et par hvitløksbagutettskiver ble det en perfekt lørdagskveldmiddag.

Her er mi oppskrift på hjemmelaget lasagne. (4 personer)

400 gram karbonadedeig
2-3 finhakket hvitløksfedd
1/2 hakket rødløk
1 ss tomatpure
Stekes i jerngryte (evt stor stekepanne)
Tilsett 1 boks hakket hermetisk tomat og 1/2 tomatboks vann.
1 ts salt
1/2 ts peppermix
3 ts provencekrydder (evt pizzakrydder)

La putre i 10-15 minutter mens du lager hvitsaus.

4 dl lettmelk
2 toppede ss hvetemel
Lag jevning av litt av melka og melet og kok opp resten av melka. Tilsett jevninga og kok på svak varme i minimum 5 minutter.
Smak til med salt, pepper og muskatnøtt (kan sløyfes)
3-4 ss revet lett hvitost

Ildfast form:
Legg kjøttsaus, hvitsaus og fullkorn lasagneplater lagvis. Topp det hele med litt revet ost.
Stek på 220 grader i 30 minutter.

Server med salat og hvitløksbaguetter. 

Nammis!!
I morgen er det fastelavn. Jeg har planer om å lage en sunn versjon av bolleoppskrifta som går som en farsott på facebook for tia. Tonny's luftige boller. Jeg skal bytte ut noen viktige ingredienser med sunnere alternativer. Vet ikke hvordan det funker, men det finner jeg ut i morra. :) Rapport kommer! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar